10.3.10

Simbolismo 1960s: Prêt-à-Porter

Ainda que apenas uma escolha estética, os anos 1960 estão de volta. As principais marcas do mundo trazem um pouco dessa liberdade, só que agora pasteurizada, e com todas os seus subtextos de revolução, mudança e crítica social e política devidamente minimizados.

Louis Vuitton

Hermés


D&G


Kenzo


Miu-Miu



The 1960s have become synonymous with all the new, exciting, radical, and subversive events and trends of the period, which continued to develop in the 1970s, 1980s, 1990s and beyond. In Africa the 1960s was a period of radical political change as 32 countries gained independence from their European colonial rulers.

Some commentators have seen in this era a classical Jungian nightmare cycle, where a rigid culture, unable to contain the demands for greater individual freedom, broke free of the social constraints of the previous age through extreme deviation from the norm.
[*]

Bom, desvios são a nova norma, o que torna esse resgate absolutamente deslocado. Por um lado, imaginando a total falta de compromisso da moda com a realidade, o que se resgata é a utopia e a fantasia: coisas que não correm mais o risco de se tornarem verdade.

(Imagens das coleções S/S 2010, presentes na revista Dazed & Confused #83)

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